FAQs | ΠΣ Ηλεκτρονικών Κατασχετηρίων ΟΤΑ

FAQs

Για Οργανισμούς

Ποιοι Οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή;

Μόνο Δήμοι έχουν δικαίωμα χρήσης Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικών Κατασχετηρίων ΟΤΑ.

Πώς αντιμετωπίζονται περιπτώσεις υπερείσπραξης; Επιστρέφεται το επιπλέον ποσό αυτόματα;

Η επιστροφή δεν πραγματοποιείται αυτόματα. Υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητης επιστροφής ολόκληρου του ποσού εντός πέντε ημερών από χρήστη Editor μέσω του Payment Gateway στο DIAS portal. Μετά την παρέλευση των πέντε ημερών, η επιστροφή πραγματοποιείται από το Ταμείο του Οργανισμού, σύμφωνα με τη διαδικασία επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων χρημάτων.

Ποια είναι τα βήματα ενεργοποίησης στο Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικών Κατασχετηρίων ΟΤΑ;

Ακολουθήστε τις οδηγίες που παρέχονται στο εγχειρίδιο ένταξης Φορέα, διαθέσιμο στον σύνδεσμο: https://docs.govhub.gr/govapps/ame/manualgovappameentaksi

Χρειάζεται να ανοίξω τραπεζικό λογαριασμό σε όλες τις τράπεζες;

Όχι, αρκεί να ανοίξετε έναν νέο τραπεζικό λογαριασμό στην τράπεζα της επιλογής σας. Τα στοιχεία επικοινωνίας των τραπεζών που υποστηρίζουν ηλεκτρονικές κατασχέσεις είναι διαθέσιμα εδώ: https://docs.govhub.gr/govapps/ame/manualgovappameentaksi

Είναι απαραίτητο το άνοιγμα ειδικού τραπεζικού λογαριασμού;

Ναι, ο νέος λογαριασμός είναι ειδικός και ενεργοποιείται με το πρότυπο RI12 της ΔΙΑΣ. Οδηγίες για το άνοιγμα του τραπεζικού λογαριασμού θα βρείτε εδώ: https://docs.govhub.gr/govapps/ame/manualgovappameentaksi

Ποιες διαδικασίες απαιτούνται για το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών; Χρειάζεται απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου;

Για το άνοιγμα νέου τραπεζικού λογαριασμού αρκεί απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Πρέπει να σταλούν ξανά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος όλες οι κατασχέσεις που είχαν αποσταλεί παλαιότερα σε έντυπη μορφή;

Όχι, δεν απαιτείται επαναποστολή των κατασχέσεων.

Πώς γίνεται η άρση μιας κατάσχεσης που πραγματοποιήθηκε σε έντυπη μορφή;

Ακολουθείτε την ίδια έντυπη διαδικασία.

Μπορεί το τοπικό σύστημα Οικονομικής Διαχείρισης να διασυνδεθεί με το Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικών Κατασχετηρίων ΟΤΑ;

Ναι, το Πληροφοριακό Σύστημα παρέχει διεπαφές για τη διασύνδεση τρίτων συστημάτων. Το εγχειρίδιο διεπαφών είναι διαθέσιμο εδώ: https://docs.govhub.gr/govapps/ame/api

Είναι δυνατή η εκτέλεση δοκιμαστικών κλήσεων από τους Δήμους σε περιβάλλον δοκιμών;

Ναι, υπάρχει διαθέσιμο περιβάλλον δοκιμών. Οδηγίες θα βρείτε εδώ: https://docs.govhub.gr/govapps/ame/api

Πρέπει κάθε οφειλέτης να έχει ξεχωριστό αριθμό πρωτοκόλλου;

Ναι, κάθε κατασχετήριο πρέπει να φέρει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου.

Όταν αποσταλεί ένα κατασχετήριο και το Τραπεζικό Ίδρυμα ενημερώσει ότι δεν βρέθηκαν χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό, το κατασχετήριο παραμένει ενεργό;

Ναι, το κατασχετήριο παραμένει ενεργό.

Ποιο είναι το μέγιστο πλήθος κατασχετηρίων που μπορεί να περιλαμβάνει ένα αρχείο που ανεβάζουμε στην πλατφόρμα;

Το μέγιστο πλήθος κατασχετηρίων ανά αρχείο είναι 5000.

Πότε μπορεί να αποστείλει αρχείο με κατασχετήρια ο υπάλληλος και σε ποιο χρονικό διάστημα καθημερινά δέχονται τα κατασχετήρια οι τράπεζες;

Ο υπάλληλος μπορεί να αποστείλει αρχείο με κατασχετήρια όποτε επιθυμεί. Οι τράπεζες δέχονται κατασχετήρια καθημερινά στο χρονικό διάστημα 8πμ-2μμ.

Πόσα κατασχετήρια δέχονται ανά ημέρα οι τράπεζες;

Το ημερήσιο όριο κατασχετηρίων ανά τράπεζα είναι 600.

Γενικά

Πόσο είναι το ελάχιστο ποσό κατασχετηρίου για φυσικά/νομικά πρόσωπα;

Το ελάχιστο ποσό κατασχετηρίου είναι 50 ευρώ. Σύμφωνα με το Άρθρο 31 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Ν. 4978/2022), με τίτλο “Κατασχέσεις στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων” Παρ.4 : Δεν επιβάλλεται, με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου, κατάσχεση για απαιτήσεις που υπολείπονται του συνολικού ποσού ύψους πενήντα (50) ευρώ, και, εφόσον επιβληθεί, δεν υποβάλλεται η δήλωση του άρθρου 34 και τυχόν υφιστάμενο ποσό δεν αποδίδεται. Σε περίπτωση κατά την οποία επιβλήθηκε κατάσχεση για συνολικό ποσό που υπερβαίνει αυτό του προηγούμενου εδαφίου.